lördag 13 april 2013

”Hennes nya sång är ett fuck you” till nätmobbarna



Hennes nya sång är ett ”fuck you” till nätmobbarna

Maria Mena sätter ner foten med sin singel: ”Det är inte okej”











Maria Mena ,27, tröttnade på elaka kommentarer på ­sociala medier.
Då skrev hon sin nya singel ”Fuck you” där hon berättar vad hon tycker om saken.
– Jag kände att någon måste sätta ner foten och säga att det inte är okej, säger hon.


INTE OKEJ” Norska sångerskan Maria Mena är aktiv på sociala medier, men vägrar acceptera näthat. ”Jag kände att någon måste sätta ner foten och säga att det inte är okej.



Den norska popsångerskan Maria Mena slog ­igenom som 15-åring och har sedan dess sålt både guld och platina. Hon ­hoppade av skolan och ­satsade helt på musiken.
– Det var jätteroligt men när jag ser tillbaka på det var det väldigt speciellt, säger hon.

Led av anorexi

Hon är glad över att sociala medier, som Facebook, Twitter och Instagram inte fanns då. Under en period led hon av anorexi och ­bulimi och hon menar att det definitivt inte hade ­blivit bättre om hon hade mötts av elaka kommentarer genom datorskärmen.
– Jag är sådan som kan se hundra positiva kommenterar och en negativ och bara fokusera på den, säger ­Maria.
I dag står det tydligt på hennes Twitter att hon har nolltolerans mot nätmobbning.
– Jag kan inte kontrollera allt och även om jag blockerar och raderar kommentarer så går det inte att ta bort allt.
Det var när hon läste kommentarer på en av ­hennes låtar på You­tube som hon fick idén till nya singeln ”Fuck you” som handlar om just ­näthat.
– Jag kände att någon måste sätta ner foten och ­säga att det inte är okej. Då skrev jag helt enkelt en låt.

Twittrar med fansen

Maria väljer att använda sig av Twitter och liknande medier för att kunna få direkt­kontakt med fansen.
– Jag väljer ju själv att ­vara på sociala medier men tycker att alla ska ha sunt förnuft. Att man ska vara som i verkligheten och inte skriva saker som man inte ­skulle kunna säga face to ­face. Jag har funderat på vad det är för människor som sitter där ute och skriver elaka saker.
Hon tycker att näthat ­borde vara olagligt.
– Kanske kan jag plantera en liten tanke och så blir det debatt om det. Men det är inte min mening. För mig är det rätt och slätt en låt, ­säger Maria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar