fredag 26 april 2013

Åsa *25 år*

Åsa *25 år*

allt började när min farfar dog när jag var 7 år.
hade börjat ettan och jag hade haft en bra start i skolan.
men när mamma fick samtalet ich berättade för mig så blev jag väldigt känslig ett tag och då upptäkte jag att jag igenkligen redan var mobbad.

jag flyttade i tvåan och det blev inte bättre i nya skolan det var bara elaka ord då men det kändes ändå.

böt till en ny skola i trean för att vi flyttade.
och jag trode det skulle bli bra för det var bra den första månaden sedan rasade det.

i denna skola och klass gick jag i, i 3 långa år.
det var bara ord tills i 5 då det började bli fysiskt och då gick skolan in lite lite grann.

jag hamnade efter i skolan och fick börja i en specialklass i 7an men det var då jag började kämpa emot mobbingen.

tjockis var det vanligaste ordet till mig i låg och mellan stadiet så när jag var 14 så vägde jag 54 och var 1.68 lång alltså nära till anorexi.

hamnade i ett gäng som jag trodde var mina vänner men så var det ju inte.

altså så kände jag mig inte mobbad under hägstadiet.

jag började gymnasiet och i två år gick jag på IV.. Men när jag fylde 18 började jag på pugramet kläder och mode en klass med bara tjejer, det började en kille oxå men han slutade.

jag var med i gemenskapen men jag var mobbad, de pratade bakom min rygg och tysnade när jag gick förbi men oftst fick jag vara med och ofta så narrade dom mig när jag var med.

från 18 år till min student som 20 åring så hade jag gått upp från 60 kg till över 100 kg men jag brydde mig inte för jag mådde så dåligt.

på min student så frös klassen ut mig jag fick inte vara med på några kort på frukosten men när vi sprungit ut så ville de att jag skulle åka med dom på flaket.
*Dumt nog* jag pekade finger åt dom och satte mig på en gigantisk mc och åkte runt på.

nu när jag ska fylla 25 år så har jag två bästa vänner, en man som älskar mig och 4 styvbarn som jag älskar över allt annat. alltså många sa ju att ingen skulle vilja gifta sig med mig för jag var ju så ful och äklig.
när jag slutade skolan så gick det ett år sedan så började jag gå ner i vikt och nu väger jag 74 kg och är 1.71 lång... jag är normal och jag har gift mig och jag har hela framtiden framför mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar