lördag 6 april 2013

Du är så sjukt jävla ful, jävla äckel. Du borde ta livet av dig



När hon inte längre orkade gå till skolan såg mobbarna till att flytta trakasserierna från skolans korridorer – ut på nätet. Där uppmanade okända personer Izabella Axelsson, 14, att ta livet av sig. En person erbjöd sig dessutom att hjälpa till. 
SANDVIKEN. Näthatet och kränkningarna bland unga på internet breder ut sig – och blir allt grövre i såväl språk som ton. 
"Du är så sjukt jävla ful, jävla äckel. Du borde ta livet av dig".
Det - och många andra grövre meddelanden - möttes 14-åriga Izabella Axelsson av på en känd internetsajt. 

I detaljerade inlägg uppmanade okända personer Izabella – en vanlig, tonårig flicka på Söderskolan i Sandviken – att ta livet av sig.

"Jag kan köpa repet åt dig eller vad du nu vill använda. Säg bara till när och vart så betalar jag, allt för att slippa ditt fula äckliga jävla fejs", går det att läsa i ytterligare ett inlägg, vars avsändare är okänd då sajtens koncept är att man kan ställa frågor till registrerade användare – anonymt.

Läs mera på: nyheter24



Källan kommer i från    



2 kommentarer:

  1. Jag blir så upprörd så jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Det gör så ont detta! Hoppas hon får stöd av föräldrar o.d. och vänder upp och ner världen och framför allt att dom polisanmäler allt detta. Kanske det går att såra dessa mobbaren så dom får ett straff!
    Bra med blogg som denna. Vi måste hjälpas åt med det här problemet.

    //Marit

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det inte alls är kul att läsa detta, ussh.
    Men en liten sak som jag stör mig på är, jag har själv varit mobbad och under den tiden höll jag mig ifrån sidor där folk lätt kunde kränka mig. Som tex denna, om man startar en sida där folk har tillåtelse att anonymt kommentera får man ju också räkna med en del grova ord, visst det ska inte alls vara så men samhället ser ju tyvärr ut så idag. Men om du är mobbad, försök att minimera ställen som de kan trycka ner dig på.

    SvaraRadera